Çocukluk ve özellikle erken çocukluk dönemi; insan yaşamının sonraki yıllarına temel oluşturması itibariyle oldukça önemli ve hassasiyetleri olan bir zamani ifade eder.
Çocuk bu zamanda; merakla keşfetmeye, denemeye, yapmaya ve öğrenmeye çok açıktır. Kendisini ve yaşadığı dünyayı farkederek, sosyal ilişkiler geliştirir. Anaokulu süreci de; yaşamın bahsettiğimiz sürecine denk gelmesi açısından oldukça önemlidir.
Çocuğun aile ortamından çıkıp, yeni bir çevreye girerek edindiği toplumsal ve akademik deneyimler elbette yaşamını etkileyecektir. Bizce, bu süreçteki en önemli öge çocuğun yaşayacağı ortam ve bu ortamda kuracağı ilişkidir. Haliyle içinde çocuğun olduğu her etkileşim önemlidir.
Çocukları gözlemleyen, bireysel ihtiyaçlarını farkeden ve güncel ihtiyaçlarına göre esneyebilen, yenilenebilen bir anlayışla; doğal, besleyici, geliştirici ve çocuk için anlamlı bir ortam yaratmak sorumluluğuyla davranıyoruz.
Her çocuğu saygıyla kabul eden, sevgi ve güvenle destekleyen, olumlu model oluşturan, tutarlı ve özverili ilişkiler oluşturma çabasındayız.
Çocuk bu zamanda; merakla keşfetmeye, denemeye, yapmaya ve öğrenmeye çok açıktır. Kendisini ve yaşadığı dünyayı farkederek, sosyal ilişkiler geliştirir. Anaokulu süreci de; yaşamın bahsettiğimiz sürecine denk gelmesi açısından oldukça önemlidir.
Çocuğun aile ortamından çıkıp, yeni bir çevreye girerek edindiği toplumsal ve akademik deneyimler elbette yaşamını etkileyecektir. Bizce, bu süreçteki en önemli öge çocuğun yaşayacağı ortam ve bu ortamda kuracağı ilişkidir. Haliyle içinde çocuğun olduğu her etkileşim önemlidir.
Çocukları gözlemleyen, bireysel ihtiyaçlarını farkeden ve güncel ihtiyaçlarına göre esneyebilen, yenilenebilen bir anlayışla; doğal, besleyici, geliştirici ve çocuk için anlamlı bir ortam yaratmak sorumluluğuyla davranıyoruz.
Her çocuğu saygıyla kabul eden, sevgi ve güvenle destekleyen, olumlu model oluşturan, tutarlı ve özverili ilişkiler oluşturma çabasındayız.
Bireysel gelişimi destekleyen ve çok yönlü katkı sağlayan bütünsel bir akademik anlayışla; çocukların yeteneklerini, potansiyellerini ortaya koymalarına fırsat vermeyi çok önemsiyoruz. Gelişim psikolojisi temelli klasik pedagojik yaklaşımlardan güncel uygulamalara ve dünyadaki özgün deneyimlerin hepsine saygıyla yaklaşarak, aynı zamanda onlardan da beslenerek kendi özgünlüğümüzü yaşıyoruz.
Oyun oynayabilmenin sevincinde ve pratikliğinde gerçekleşen öğrenmenin gücüne inanıyoruz. Çocukları zamanın hızına, dünyanın belirsiz ve güvensiz şartlarına maruz bırakmadan; duygularını, düşüncelerini karmaşıklaştırmadan, hislerini kırgınlaştırmadan çocukluklarını yaşayabilmelerini istiyoruz.
Bir insan hakkı olan çocukluklarını yaşayabilmelerini istiyoruz. Böylece kendileriyle ve yaşadıkları dünyayla kurdukları bağ ile sağlıklı ve güçlü bir yetişkinliğe doğru ilerleyebilirler.
Oyun oynayabilmenin sevincinde ve pratikliğinde gerçekleşen öğrenmenin gücüne inanıyoruz. Çocukları zamanın hızına, dünyanın belirsiz ve güvensiz şartlarına maruz bırakmadan; duygularını, düşüncelerini karmaşıklaştırmadan, hislerini kırgınlaştırmadan çocukluklarını yaşayabilmelerini istiyoruz.
Bir insan hakkı olan çocukluklarını yaşayabilmelerini istiyoruz. Böylece kendileriyle ve yaşadıkları dünyayla kurdukları bağ ile sağlıklı ve güçlü bir yetişkinliğe doğru ilerleyebilirler.